San Christobal de las casas

2 augustus 2023 - San Cristóbal de las Casas, Mexico

Vandaag werden we wakker met foto's van Raph & Saar, die lekker werden uitgelaten door Lola en Mees. Super lief! (De andere dagen past oma en worden ze ook vast verwend😘) Na het ontbijt mocht Thomas de rit aftrappen en heeft hij de 1e 4 uur rijden voor z'n rekening genomen. Er waren weer heel wat km af te leggen van Huatulco naar San Christobal.  Eigenlijk wilden we via een tussenstop nog wat sightseeing doen, maar dat hebben we maar overgeslagen. Genoeg gezien onderweg, maar vooral met veel oogjes toe🥱. We zijn nu ongeveer op de helft en de langste afstanden hebben we (geloof ik) wel gehad. De reis naar San Christobal was pittig, maar het is een superleuk bergdorp. Wij zijn inderdaad weer weg van de zee, de bergen in gegaan. Hier blijven we twee nachtjes, zodat we niet meteen weer door hoeven en we hebben even de tijd om de was te doen 🫣. Vanavond hebben we lekker gegeten, maar het kwam helaas weer met bakken uit de lucht, dus snel met de paraplu's terug naar het hotel. Het verschil in temperatuur tussen overdag zonnig (40 graden) en namiddag bewolkt/regen (20 graden) is heel groot. Dat betekent eigenlijk dat we voornamelijk in lange broeken en shirts lopen en een groot deel van de meegenomen kleding nog niet hebben gebruikt. (What is new...😁😁) Morgen gaan we Christobal verkennen,  weer iets heel anders, want hier ligt veel meer historie van de Maya's. Al met al een vermoeiende maar toffe dag!!

1. Ingrid Bartelings:
    2 augustus 2023
    De honden willen bijna niet naar buiten. Het regen hier ook erg hard. Ze liggen op de bank als ik tv kijk. Ze krijgen kaas en een stukje ei van me
    Morgen ga ik een haring voor ze kopen. Ze missen jullie wel want het is erg stil hier. Nou een prettige voortzetting van jullie vakantie.xxx
  2. Gerrit:
    3 augustus 2023
    Bijzonder om alles mee te kunnen lezen en daardoor een beetje beeld krijgen van hoe Mexico er uitziet met de nadruk op ‘’beetje’’