Campeche

6 augustus 2023 - Campeche, Mexico

Niet zo'n megalange rit naar Campeche. We zijn op de rand van de Yucatan regio, dus de ritten worden wat korter. (Morgen zitten we maar 2.5 uur in de auto,  dus kort ritje😅)

Vanmiddag zijn we voor het eerst aangehouden  door de politie. Beetje spannend, want wat zou er gebeuren en waarom waren we aangehouden... Thomas was te hard over een verkeersdrempel gereden. Thomas zei sorry en we mochten doorrijden, nadat de agent nog eens goed door de auto had gekeken.

Die drempels hier blijft toch een dingetje😅.

In Campeche aangekomen, ingecheckt in een hotel midden in de stad en daarna even relaxen. Julius is in z'n eentje de stad een beetje gaan verkennen, iedereen was verder een beetje loom van de warmte.

Temperatuur loopt hier inmiddels op tot zo'n 36 graden,  op zich redelijk te doen, maar het is erg vochtig, dus lekker zweterig weer🫠.

Vanaf hebben we gegeten in een Mexicaans restaurant vlakbij de boulevard en daarna nog even lekker over de boulevard gelopen.  Er was muziek en gekleurde fonteinen,  leuk om naar te kijken. Nu weer terug naar het hotel en morgen vervolgen we onze trip weer.

Ps. Je kunt wel merken dat we meer in het toeristische gedeelte van Mexico zijn aangekomen.  Geen hutjes meer en kleine verkoopstalletje, maar wel bedelaars en veel hogere prijzen... xxx

Oh ja.. en mocht je je afvragen waar Raph en Saar waren vandaag... Nee, niet bij ons.. maar Sally was zo lief om ze op sleeptouw te nemen (daar waar ze de afgelopen weken bij oma op de bank hebben gelegen)😘