San Christobal de las Casas

3 augustus 2023 - San Cristóbal de las Casas, Mexico

Zoals bijna ieder verhaal begint, ook deze dag weer gestart met een ontbijt in het hotel. Het plan was om de kids te laten kiezen wat we gingen doen... maar het bleef een beetje stil. Even de weersverwachtingen gekeken en het zou 's middags gaan regenen, dus we besloten een lokaal toeristentreintje te nemen om ons door San Christobal te laten rijden. Jammer genoeg was alle uitleg in het Spaans, dus veel ging aan ons voorbij. ( voornamelijk de grapjes...) Na de toer even wat gelopen en toen als lunch heerlijk taartjes gegeten bij Via Vai. Daar hadden we gisteravond ook gegeten. Daarna haakten de kids af en gingen terug naar het hotel voor een siësta en wat chill-momenten. Julius en ik hadden daar geen zin in en hebben de rondleiding te voet enigszins over gedaan. Was super en eigenlijk veel meer gezien. We hebben de trappen naar de Iglesias de San Cristobalito, beklommen. Met als resultaat een prachtig vergezicht over de stad. We zijn een kleine markthal binnen geweest, waar alles gekleurd was; van de sieraden tot aan de kleding en de koekjes...Daarna zijn we gaan kijken of we leuke restaurantjes konden vinden voor het diner.  Ook dat was geldt! 'S Avonds hebben we heerlijk sushi gegeten in een soort shop in shop, maar dan voor restaurants. Als afsluiting nog een lekker bakkie cappuccino en een tequila sunrise gedronken. En gelukkig zo goed als geen regen gehad😁En nu allemaal weer (bijna) op 1 oor. Nog even deet gespoten tegen de muggen (het wordt warmer en het is vochtig) en geen airco in dit hotel. Behalve dat het hotel midden in het centrum staat, is het geen aanrader. Smoezelig,  nauwelijks warm water en bedden zo hard al planken😵‍💫... oh ja en het internet is ook kwaliteit uitermate teleurstellend, wat volgens de kids de meest belangrijke reden om hier lekker op tijd weg te gaan morgen... dus: tot de volgende stad!!🥱🥱

1. Jacco:
    3 augustus 2023
    Och arme schapen, krijg bijna medelijden met jullie🤣
  2. Family ter Haar:
    4 augustus 2023
    🤣🤣🤣
  3. Marjolein Buurman:
    3 augustus 2023
    Leuk om zo steeds mee te lezen