24-07-2018 Charleston SC

24 juli 2018 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Charleston, wat ben je een mooie stad!!! Gisteravond hadden we al even een klein voorproefje genomen van de stad die wordt genoemd in het rijtje van top 10 steden die je een keer gezien zou moeten hebben. Dit is ook echt waar.....
Als je hier rondloopt, waan je je in de tijd van de film "North & South" . Natuurlijk loopt niemand hier meer in die kleding (alhoewel, wel op de plantage...) maar de sfeer die de stad ademt is nog steeds heel authentiek.

Nadat we vandaag voor de verandering een keer in ons hotel hadden ontbeten, gingen we op weg naar het centrum van Charleston, waar het Charleston Vistitor Centre is. Daar hebben we gekeken welke plantage het mooiste was om te bezoeken en uiteindelijk gingen we op weg naar de "Boone Hall Plantation" Hoe indrukwekkend was dit. Bij de foto's krijgen jullie een kleine verzameling uit de geschiedenis van de slavernij en hoe dit in z'n werk ging op zo'n plantage... ook nog nadat de slavernij was afgeschaft.
We hebben het grote huis (van North en South) van binnen gezien en zijn ook in de slavenhuisjes geweest.  Verder nog over het landgoed gewandeld, want het was daar ontzettend mooi!. Inmiddels is het een nog steeds werkend boerenbedrijf en verbouwen ze nu ipv katoen en rijst, pruimen.

Toen op weg naar onze volgende bestemming in Charleston, het national museum van Charleston. Dit was heel erg leuk om te zien, maar ging niet alleen over de burgeroorlog, maar er stonden ook uitgestorven diersoorten en eigenlijk vanalles. De dame van de receptie vond ons erg leuk... temeer daar ze zelf een aantal jaar in Wassenaar had gewoond. De meiden hebben een soort speurtocht in het museum gedaan. wat er overigens wel voor zorgde dat ze geen vitrine hadden gemist... want stel je voor dat daar iets in lag dat op je papiertje stond.

Als laatste cultuurdingetje zijn we ook nog naar het Slave Market Museum geweest. We hadden hier wel veel over voorbij zien komen, dus de interesse was gewekt... Helaas viel het enigszins tegen.  Het museum was gevestigd in het pakhuis/marktplaats waar vroeger slaven werden verhandeld.  Wel mooi om te zien en de verhalen te lezen... maar gezien de emoties van de afro-amerikanen om ons heen, was het voor ons wellicht iets too much....

Daarna was het inmiddels tijd om een hapje te gaan eten. Met veel geluk hebben we een tafeltje kunnen krijgen bij de US Marine Fleed Landing Restaurant & Bar. Mega populair... lange rijen... dus het was even wachten aan de bar (een uur...) maar toen hadden we dan ook een tafeltje.
Lekker gegeten, wel weer veel. Grappig is dat we inmiddels onze drankjes zonder ijs bestellen. ( en ook geen re-fills meer nemen, zelfs niet als ze al bijna voor je zijn ingeschonken.)
Na het eten wilden de kids meteen terug naar het hotel om daar een frisse duik in het zwembad te nemen. Julius en ik zijn nog een stukje cultuur gaan snuiven in de stad, lees: we zijn mooie huizen gaan spotten... en dat gaat beter met z'n tweetjes;-) (En gezien de vele foto's hebben we veeeeeel mooie huizen gezien!!!)

Vandaag de dag afgesloten met een drankje in de Rooftopbar van ons hotel met z'n vijfjes.... Morgen is het weer koffertjes inpakken, dag Charleston en hello Daytona!

Slaap lekker, (of goede morgen!)

X

1. Ingrid Bartelings:
    25 juli 2018
    Juul en Dees welk huis is het geworden? Kan ik eerdaags met mijn schoonmaakploeg komen zodat jullie kunnen installeren ?🏠😓
  2. Alex:
    Mooi hoor! Have fun at Daytona (beach)! 😘