14-07-2018: & 15-07-2018: New York!!!

15 juli 2018 - New York City, Verenigde Staten

Hi Allemaal,

En toen waren we in New York...  Na een redelijk relaxte vlucht van ongeveer 7 uur (inclusief een kleine vertraging) kwamen we gisteren, 14 juli, aan in New York. Was wel zwaar qua tijd, want je doet gewoon een gedeelte van de dag nog een keertje. (Dat is dus de zes uur tijdsverschil)

Met als resultaat dat we om 8 uur lokale tijd helemaal gaar waren en zijn gaan slapen.

Maar dan vandaag...
Een dag die vroeg startte omdat we natuurlijk nog gewend waren aan de Nederlandse tijd. Julius was om drie uur al wakker.. (in NL 9 uur, dus niet zo heel raar) Toch nog maar even doorgeslapen en om acht uur zaten we met z'n allen aan het ontbijt.
Daarna naar de HOP on HOP of... Jammer genoeg regende het net op het moment dat wij naar de bus gingen. Leuke gele vuilniszakjasjes gekregen. Hielp wel een beetje.  En met de bus op weg naar Battery Park om daar de oversteek te maken naar het Statue of Liberty National Monument.  Na daar even gelopen te hebben en het beeld aan alle kanten bekeken te hebben, besloten we om met de boot naar Ellis Island te gaan. Het eiland dat bekend staat als het eiland waar alle immigranten aankomen. Vanaf daar weer terug naar het vaste land.

Daar aangekomen besloten we te voet naar het 9/11 Memorial te gaan. Het was even een stukje lopen (niet zo heel ver..) Langs Wallstreet en de Stock exchange, welke natuurlijk ook nog even op de foto's moesten. Doordat we nog wisten wat er die dag precies gebeurde, was het best indrukwekkend. De grote Freedom Toren, het Westfield World Trade Center en natuurlijk het herdenkingspark.

Nadat we het park verlieten, liepen we langs de St Pauls Chapel of Trinity Church, het oudste nog bestaande  kerkgebouw in Manhattan. Daar in de buurt hebben we ook lekker een pizza gegeten om ons vervolgens op te maken voor een wandeling richting de Hudson.

We zijn richting de Hudson gaan lopen en wilden toch ook eigenlijk vandaag nog wel de Brooklyn Bridge bekijken. Dus ook die hebben we nog meegenomen. (Jammer dat de stappenteller niet mee was.. maar er zat er gelukkig ook 1 op de telefoon: vandaag gelopen 24.872 stappen) Overigens was dit natuurlijk al in de middag, was de regen verdwenen en was het 29 graden. Erg warm dus.

Het plan was om helemaal terug te lopen naar het hotel, maar dat was iets teveel van het goede, na de wandeling op de Brooklyn Bridge. Toen dus maar een taxi naar het hotel genomen en daar even lekker uitgerust.
Toen nog een hapje gegeten. (en ja.... inderdaad, de porties zijn mega... je krijgt het echt niet op. Volgende keer maken we er een foto van.)

Inmiddels is het nu 22.35 lokale tijd,  voor ons tijd om zo naar bed te gaan en voor jullie alweer bijna tijd om op te staan;-)

Maar eerst morgen nog een dagje NY....

X

1. Alex:
    16 juli 2018
    Gaaf!! Ben benieuwd wat jullie vandaag in NY gaan bekijken! En morgen gaan jullie weer door? Enjoy! X
  2. Marleen:
    16 juli 2018
    Wat ontzettend tof!! Leuk om zo mee te kunnen beleven \o/
    Heel veel plezier weer, dikke kus!
  3. Marjolein Buurman:
    16 juli 2018
    Gaaf allemaal. Veel plezier vandaag en erg leuk om zo allemaal te zien!!!!
  4. Jacco:
    16 juli 2018
    Leuk man, blijven schrijven en foto's maken.
  5. Ingrid Bartelings:
    16 juli 2018
    Wat leuk om zo met jullie mee te reizen. Meer foto,s en verslagen graag want je weet ik wil alles meemaken.👌😘