20-07-2018 Washington DC

20 juli 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Lekker dagje  vandaag...We zijn namelijk net als de wandelaars in Nijmegen 'ns flink aan het stappen gegaan vandaag. Maar liefst 19.381 stappen gezet en het is pas vijf uur 's middags. Eigenlijk wilden we vandaag een Hop on/ Hop of toer doen, maar toen we eenmaal aan het wandelen waren, was het eigenlijk net zo leuk om gewoon door te lopen.  We hebben dus alles te voet gedaan vandaag, vanaf Downtown Washington:
*Het Witte Huis.... (Trump was niet thuis...)
*Door "the National Mall", een aangelegd park, loopt van het Lincoln Memorial naar het Capitool.
* Washington Monument
*Lincoln Memorial
*Het Capitool
*Supreme Court
En dan nog wat parken, tussendoor een lunchje en natuurlijk ons dagelijks bezoekje aan de Starbucks. Inmiddels hebben ook de meiden ontdekt dat ze daar voor hen ook wel lekkere dingen hebben. Aangezien je hier echt op iedere hoek een Starbucks hebt, is het niet zo moeilijk om daar ook even heen te gaan.

Onderweg hebben we ook nog een lekkere burger gegeten. Het viel ons op dat Washington niet zo chaotisch is als NY. Rustiger, meer georganiseerd en veeeeeel meer beveiliging. Ook is het een veel schonere stad, maar wel veel minder flamboyant en levendig dan NY.  De kids gaven de voorkeur aan NY en eigenlijk waren wij het daar ook wel mee eens.
Wel weer een ervaring om alle mooie gebouwen te zien en hier gewoon rond te lopen, terwijl je sommige dingen kent van alle media, maar ze dus nog nooit in het echt hebt gezien.

Vanavond gaan we nog lekker uiteten en dan nog een klein rondje lopen ;-) we willen nog wat verlichte gebouwen zien. (Misschien alleen het Capitool), want dat schijnt echt een aanrader te zijn 's avonds.
Morgen gaan we weer verder en pakken we de boel op richting Roanoke. Dat is niet zo ver rijden... een uurtje of 4.5 ofzo.

tot morgen maar weer!
X