01-08-2018 Van Naples naar Miami Beach

1 augustus 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

En toen waren we alweer op onze laatste bestemming aangekomen... hotel nr 9..

Vanmorgen de koffers ingepakt om ons op te maken voor de reis naar Miami., wat ongeveer twee uurtjes rijden was.  In Naples zijn we eerst nog even langs Tin City geweest. Een bezienswaardigheid in Naples, met kleurige huisjes, waar allemaal toeristische winkeltjes in zijn gehuisvest. Leuk om even gekeken te hebben, maar we zijn eigenlijk vrij snel weer doorgereden. (nadat we een paar foto's hadden genomen, natuurlijk!)

Bienvenido a Miami... ofwel Welkom in Miami....
Het hotel is echt meeegaa groot... We zitten op de 30e verdieping en hebben zicht over de stad en over de zee. De stad doet een beetje denken aan een mix van Naples en New York, maar we hebben ons er nog niet heel erg in verdiept.. dat komt de aankomende dagen nog wel..
Wel al een Dunkin'Donuts gevonden, wat altijd lekker is ... niet alleen de Donuts, maar ook de broodjes met gebakken ei. (Volgens de kids, beter dan het ontbijt in het restaurant) Hier in Miami heeft de DD alleen vegetarische bacon. Dit omdat ze een koosjere keuken hebben. Julius heeft het even meteen gegoogled waarom... en het blijkt dat er Florida de op 2 na grootste Joodse bevolking heeft van de VS. Er wonen meer dan 1 miljoen Joden in Florida, waarvan 2/3 tussen Palm Beach en Miami. (Voornamelijk emigranten en volgende generaties vanuit de 2e WO).
Dat was weer een lesje geschiedenis;-)

Voor nu duimen dat het weer zo blijft als het is, wat betekent: geen regen! Wel heel warm: gevoelstemperatuur rond de 37 graden.
En natuurlijk lekker genieten van al het moois dat het hotel te bieden heeft, misschien nog een paar kleine tripjes richting de Keys.. maar dat zien we later nog wel.

Nu gaan we eerst het hotel verder verkennen en een lekker hapje eten. (Als ik iedereen weg krijg achter alle apparatuur, incl mijzelf ;-)