16-07-2018: Dag 2 in the Big Apple...

16 juli 2018 - New York, New York, Verenigde Staten

Hallo hallo,

Vandaag was onze tweede hele dag in NY. (en ook meteen de laatste want morgen vertrekken we naar de Canadeze grens)

Maar eerst vandaag. We hadden voor vandaag een aantal dingen op ons lijstje staan om te doen en dat is allemaal gelukt. Vanmorgen besloten we om niet in het hotel te ontbijten (was toch niet inclusief) maar lekker buiten de deur ergens iets te gaan eten. Zo gezegd, zo gedaan.. Alhoewel, waar ga je dan eigenlijk eten. Donuts wilden de kids niet.. en heel NY zit vol met donut tentjes. Gelukkig vonden we vrij snel een leuk eettentje,  waar je broodjes maar ook fruit met yoghurt of een gebakken eitje kon eten. Na een lekker kopje koffie, op weg naar onze eerste bestemming: The Empire State Building. Zelfs met hoogtevrees is dit goed te doen. We zijn op de 80e verdieping geweest, daarna door naar de 86e en Julius en Thomas zijn nog doorgegaan naar verdieping 102. Wat een prachtig uitzicht over NY heb je dan. Heel veel mooie panoramafoto's gemaakt. (Moeten nog een beetje uitgezocht worden, maar komen zo snel mogelijk)

De meiden waren niet zo enthousiast om naar de stad te blijven kijken, want zij hadden hun zinnen gezet op een bezoekje aan "Build a Bear". Voor de volwassenen onder ons een totaal onbekend fenomeen, maar wanneer je de YouTubers; Meisje Djamila of Joy of Nina Houston kent, dan weet je dat ze allemaal in deze winkel filmpjes hebben opgenomen. Dus een must voor onze meiden. Gelukkig zijn we niet met lege handen uit de winkel gekomen. Juliette heeft inmiddels Sparkle geadopteerd en Mylène is voor Woofy gegaan. Beide met een cheerleader outfit van de New York Yankees (de beren dan....)

Nadat we het berenavontuur hadden afgesloten zijn we verder gegaan en wel richting Rockefeller Centre. We hadden natuurlijk een Citypass aangeschaft, dus we konden nog een paar gebouwen 'gratis' bezoeken. The Rock zou net zo mooi zijn als de Empire State Building, dus ook deze stond op ons lijstje.
Eerst moest er natuurlijk even lekker gegeten worden en dat deden we bij een restaurantje op het pleintje voor Rockefeller Centre. Bijna geen mensen, dus we konden zo aan tafel... (misschien vanwege de prijzen???) Lekker genoten van een Nachos salade en wat pasta voor Thomas, met heel veeeeeel water!!! Het was vandaag namelijk erg warm, rond de 29 graden.
Met volle buikjes gingen we naar de ingang van "The Rock" om daar op de 70e verdieping wederom van een prachtig uitzicht te genieten. Het is echt wel een fantastische stad!

Al wandelend kwamen we erachter dat het toch best nog wel een stuk teruglopen was, naar het hotel, dus we besloten de Hop on Hop of terug te nemen. Dat ging niet helemaal goed, maar na een goed half uurtje lopen, kwamen we er toch eentje tegen. Even een klein rustmomentje in het hotel gehad en daarna was het weer tijd om ons op te maken voor het avondeten.

We besloten om te gaan picknicken in het Central Park en dat was een super idee. Bij een winkeltje in de buurt lekker vers fruit, wat salades en natuurlijk wat snoepjes en drinken gekocht en daarna lekker naar Central Park gewandeld. Op een bankje hebben we lekker naar allerlei mensen gekeken en ook hebben de meiden nog in de speeltuin van CP gespeeld. Grappig was dat we daar heel veel vuurvliegjes hebben gezien. Thomas heeft er nog een paar op een filmpje gezet, maar dat was toch niet helemaal hetzelfde als de echte lichtjes.
Op de terugweg zijn we nog heel even binnengeweest bij de M&M store, maar dat was alleen maar om te kijken hoeveel verschillende soorten en kleuren er wel niet zijn .... Terug op de hotelkamer even weer gekeken hoeveel we hadden gelopen... Dat was vandaag 15,9 km. Dus chapeau voor de kids!! (niet geheel zonder klagen...) Het zit er weer op voor vandaag. Nog even de foto's uploaden, dan de koffers inpakken en morgen gaan we vertrekken naar het Canadese, om de watervallen te gaan bewonderen. NY was mooi,  2,5 dag veel te kort, maar we hebben hele mooie dingen gezien en niet het idee dat we heel veel hebben gemist...

Tot laterz,

x

1. Ingrid Bartelings:
    17 juli 2018
    Wat gaaf allemaal wat jullie meemaken! Have fun in Canada.👌😘
  2. Alex:
    17 juli 2018
    Vet!
    Tip: schakel je flitser uit van de camera zeker overdag.. krijg je mooiere foto’s. Indien te donker kan je ze wel oplichten later... en alles op de sportstand schieten...😊
  3. Alex:
    18 juli 2018
    Txs voor de tip Bro, gaan we doen!!!