Playa del Carmen

12 augustus 2023 - Playa del Carmen, Mexico

En toen... was het ineens onze laatste volle dag in Mexico. Vanmorgen zijn we met z'n allen naar een Cenote geweest. Een cenote is een grot of poel met helder water. Door ondergrondse stromingen zijn holtes en grotten ontstaan. Een cenote is voor de Maya's een heilige plaats, omdat dit volgens hen de ingang is naar de onderwereld. Vroeger werden de poelen gebruikt om offers te brengen, waaronder ook mensenoffers. Dat offeren gebeurt niet meer, maar het zijn nog wel prachtige plekken, waar je lekker een duik kunt nemen. 'S middags lekker bij het zwembad gehangen en in de avond nog naar de inmens lange wi kel/barstreet van Cancun geweest. Even nog een beetje geshopt en daarna voor de laatste keer eten in het restaurant.  Jammer genoeg was Thomas niet lekker, dus die dook vroeg z'n bedje in. Nu gaan we de koffers inpakken. Nog een klein tasje apart houden, zodat we morgenochtend nog kunnen zwemmen en dan vliegen we om ong 15.00 uur (Mexicaanse tijd) van Cancun naar Mexico City. Dan vertrekken we om ong 20.00 uur richting Amsterdam, waar we zondagmiddag aankomen. Nu nog het laatste nachtje en dan nog een laatste duik en bye bye Mexico 👋👋👋